ICT support technician niveau 3

Ondersteunen van gebruikers​
• Werken met een ticketsysteem
• Afhandelingen van meldingen​
• Instrueren van gebruikers​
• Installeren, configureren en beheren van devices​

Beheren van IT Infrastructuur​
• Installeren en configureren van netwerken​
• Beheren en monitoren van netwerken​

Beheren van applicaties​
• Adviseren, installeren en configureren van applicaties​
• Onderhouden van applicaties

Om alle ICT werkzaamheden in goede banen te leiden werken we gedurende de opleiding in het ticketsysteem Topdesk.

Hoe ziet het werk van de ICT support technician niveau 3 eruit ?

Wanneer is dit jouw ideale opleiding ?

• Als je graag werkt met computers en netwerken​
• Als je graag anderen helpt bij het werken met computers
• Wiskunde, Nederlands en Engels zijn gewenst​

Hoe is de opleiding ingedeeld ?

Om dit niveau te volgen, moet je voldoen aan 1 van de volgende voorwaarden:

  • Je hebt een diploma lbo, vbo of vmbo kaderberoepsgerichte leerweg, vmbo theoretische leerweg, mavo, mavo-vbo of vmbo gemengde leerweg.
  • Je hebt een diploma basisberoepsopleiding (niveau 2) of een diploma van een andere vakopleiding (niveau 3).
  • Je hebt een bewijs dat je de eerste 3 leerjaren van de havo of het vwo goed hebt doorlopen. Of je hebt een ander diploma of bewijsstuk dat de overheid heeft erkend.

Welke banen zijn er beschikbaar na het behalen van deze opleiding ?

Een indicatie van de nu beschikbare ICT support technician niveau 3 (1e lijns support medewerker) vacatures vind je hier.